Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » silnik Dacia JOGGER (RK_) » zawieszenie silnika Dacia JOGGER (RK_) » poduszki silnika Dacia JOGGER (RK_)

poduszki silnika do DACIA JOGGER (RK_)

wybierz typ samochodu DACIA JOGGER (RK_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960505576
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
nr EAN 5012759494332
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
nr EAN 5012759504048
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Strona zabudowy w środku
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,670
nr EAN 4027816263265
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,097
dla numeru OE 06 84 189
nr EAN 4027816263302
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Kolor zielony
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,400
dla numeru OE 56 84 645
nr EAN 4027816300519
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Materiał Odlew aluminiowy
Materiał Guma
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,54
dla numeru OE 06 84 184
nr EAN 4027816300533
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,338
dla numeru OE 06 84 713
nr EAN 4027816263272
Strona zabudowy w środku
Strona zabudowy z przodu
Numer seryjny 1491803
nr EAN 5901159117449
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Drążek skrętny przy drążku łączącym
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,338
nr EAN 5907558596656
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Strona zabudowy w środku
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,670
nr EAN 5907558538311
Ciężar [kg] 0,72
nr EAN 5901619512869
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074427187
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074427651
Strona zabudowy Drążek skrętny przy drążku łączącym
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074010624
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074631898
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948702
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948733
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858949327
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1025
nr EAN 5902048918369
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4031185260633
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 4031185994538
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4031185994569
Masa [g] 1470
dla numeru OE 93183223
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989131757
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 845
Strona zabudowy w środku
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989192529
Strona zabudowy po stronie silnika
Masa [g] 782
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989220451
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu z lewej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
dla numeru OE 684713
nr EAN 3660872393548
Strona zabudowy w środku
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,670
nr EAN 4044688263261
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,338
nr EAN 4044688263278
Kolor zielony
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,400
dla numeru OE 56 84 645
nr EAN 4044688300515
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275982782
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Drążek / rozpórka Popychacz
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu
Wyświetlanie od 1 do 34 (z 34 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.