02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault THALIA II (LU_) » zawieszenie silnika Renault THALIA II (LU_) » poduszki silnika Renault THALIA II (LU_)

poduszki silnika do RENAULT THALIA II (LU_)

wybierz typ samochodu RENAULT THALIA II (LU_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
218.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960666130
cena brutto:
255.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960666147
cena brutto:
435.00 zł
 Kup
Jednostkaszt.
Lokalizacja w auciez prawej
EAN3358960911230
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
202.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,15
nr EAN 4054224000540
cena brutto:
411.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 2,81
dla numeru OE 246 240 26 17
nr EAN 4054224018835
cena brutto:
287.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,200
nr EAN 4054224039182
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,968
nr EAN 4054224072608
podstawa gumowo-metalowa
góra
z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 1,054
cena brutto:
220.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047437432185
cena brutto:
183.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047437432208
Strona zabudowy z prawej u góry
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074100646
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy góra
Masa [g] 938
nr EAN 8039872493858
Strona zabudowy Dysza wtryskowa
Masa [g] 1130
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8039873493864
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 2857
nr EAN 8039875493886
cena brutto:
343.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 2462402517
nr EAN 3660872440563
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,15
nr EAN 4054228000546
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 2,81
nr EAN 4054228018831
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,200
nr EAN 4054228039188
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,968
nr EAN 4054228072604
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275445713
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej u góry
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275622435
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.