Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » silnik Suzuki BALENO (EG) » zawieszenie silnika Suzuki BALENO (EG) » poduszki silnika Suzuki BALENO (EG)

poduszki silnika do SUZUKI BALENO (EG)

wybierz typ samochodu SUZUKI BALENO (EG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Część przednia
Ciężar [kg] 1,405
Długość opakowania [cm] 24,0
Szerokość opakowania [cm] 20,0
Wysokość opakowania [cm] 10,8
nr EAN 5903364319106
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej u góry
Ciężar brutto [kg] 1,140
nr EAN 5902048061218
Strona zabudowyz przodu
Strona zabudowyz prawej u góry
wymagana liczba2
MateriałGuma / metal
średnica zewnętrzna [mm]72,2
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez podstawowego mocowania
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5908229969816
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Wymagana ilość 2
nr EAN 5908229927557
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej u góry
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 2
średnica zewnętrzna [mm] 72,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez podstawowego mocowania
nr EAN 5908229965191
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podstawowym mocowaniem
nr EAN 5908229977347
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej u góry
nr EAN 5908229965207
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275104689
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275190705
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.