Średnica [mm] | 23,8 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zbiornikiem płynu hamulcowego | |
System hamulcowy | ATE | |
Ilość połączeń | 2 | |
Rozmiar gwintu 1 | 1x M10x1 | |
Rozmiar gwintu 2 | 1x M12x1 | |
Długość 1 [mm] | 21,9 | |
Długość 2 [mm] | 93 | |
Dostępne MAPP-Code | ||
nr EAN | 4006633392518 |
Średnica tłoka [mm] | 23,81 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Materiał | Aluminium | |
Rozmiar gwintu 1 | M 10 x 1 | |
nr EAN | 4047025318396 |
Materiał | Aluminium | |
System hamulcowy | ATE | |
otwór Ø [mm] | 23,81 | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (1) | |
nr EAN | 8432509636121 |
Rozmiar gwintu 1 | 10x1 1 off | |
Rozmiar gwintu 2 | 12x1 1off | |
nr EAN | 5012759369753 |
Średnica tłoka cylindra [mm] | 24 | |
nr EAN | 5012759977439 |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (1) | |
System hamulcowy | ATE | |
otwór Ø [mm] | 23,81 | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) | |
Materiał | Aluminium | |
nr EAN | 8032532031100 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) | |
Materiał | Aluminium | |
System hamulcowy | ATE | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (3) | |
otwór Ø [mm] | 23,81 | |
nr EAN | 8032532031124 |
Materiał | Aluminium | |
otwór Ø [mm] | 23,81 | |
System hamulcowy | ATE | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (3) | |
nr EAN | 8032928093101 |
Materiał | Aluminium | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 23,81 | |
nr EAN | 8032747094150 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023