Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » napęd koła, przeguby Kia ROADSTER (DB63) » przegub napędowy Kia ROADSTER (DB63)

przegub napędowy do KIA ROADSTER (DB63)

wybierz typ samochodu KIA ROADSTER (DB63):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59
średnica zewnętrzna [mm] 98
Ilość zębów, pierścień ABS 29
nr EAN 4014870392789
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Ø pierścienia ABS [mm] 86,50
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59,00
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 98,00
Długość [mm] 159,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
Wymiar gwintu M24x1.5
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064149774
Specyfikacja Inner groove
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Wymiar gwintu M22x1,5
Długość [mm] 163
Strona zabudowy Od strony koła
Specyfikacja Middle groove
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wymiar gwintu M24x1,5
Długość [mm] 159
Strona zabudowy Od strony koła
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku)
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59
Ilość zębów, pierścień ABS 29
średnica zewnętrzna [mm] 98
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
nr EAN 8032532108475
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59
średnica zewnętrzna [mm] 98
Ilość zębów, pierścień ABS 29
nr EAN 5907558533484
Ilość zębów, pierścień ABS 29
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59
Materiał Guma
średnica zewnętrzna [mm] 98
nr EAN 8032747474853
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Ø pierścienia ABS [mm] 86,50
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59,00
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 98,00
Długość [mm] 159,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
Wymiar gwintu M24x1.5
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064046226
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle