Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » napęd koła, przeguby Opel COMBO Tour » przegub napędowy Opel COMBO Tour

przegub napędowy do OPEL COMBO Tour

wybierz typ samochodu OPEL COMBO Tour:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
oś przednia, z lewej
oś przednia, z prawej
od strony koła
Ciężar [kg] 1,908
Wymiar gwintu M20x1,0
Zewn. uzębienie, od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Ilość zębów, obręcz ABS 29
Pierścień ABS O [mm] 78,1
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 35
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Długość [mm] 153,5
Specyfikacja Middle groove
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wymiar gwintu M20x1
Długość [mm] 158,5
Strona zabudowy Od strony koła
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
Ilość zębów, pierścień ABS 29
nr EAN 5908242649726
średnica zewnętrzna [mm] 81
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz)
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 28
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
nr EAN 8032532108369
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Wymiar gwintu M20 x 1,0
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5907558501513
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Wymiar gwintu M20 x 1,0
Ilość zębów, pierścień ABS 29
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 28
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
średnica zewnętrzna [mm] 81
nr EAN 5907558501469
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 35
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 153,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
nr EAN 5902659720061
Materiał Guma
Ilość zębów, pierścień ABS 29
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Wymiar gwintu M20 x 1,0
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 8032747474501
Materiał Guma
Ilość zębów, pierścień ABS 29
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Wymiar gwintu M20 x 1,0
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 28
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
średnica zewnętrzna [mm] 81
nr EAN 8032747474365
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy z pierścieniem ABS
Długość [mm] 158,5
średnica zewnętrzna [mm] 82
Ilość zębów, pierścień ABS 29
nr EAN 4040074496916
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 28
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy z pierścieniem ABS
Długość [mm] 155
średnica zewnętrzna [mm] 80
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Wymiar gwintu M20X1
nr EAN 4040074411131
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 35
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 153,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
nr EAN 4040074546659
Ciężar netto [g] 1900
nr EAN 5908281456910
Wymiar gwintu M20x1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 51,9
Ilość zębów, pierścień ABS 29
średnica zewnętrzna [mm] 82,4
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku)
nr EAN 7316573383239
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle