Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » napęd koła, przeguby Lancia PRISMA (831_) » przegub napędowy Lancia PRISMA (831_)

przegub napędowy do LANCIA PRISMA (831_)

wybierz typ samochodu LANCIA PRISMA (831_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Specyfikacja Inner groove
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 48,1
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wymiar gwintu M20x1,5
Długość [mm] 154
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 25
Materiał Guma
średnica zewnętrzna [mm] 100
nr EAN 8032747520017
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 32
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 25
średnica zewnętrzna [mm] 100
nr EAN 4040074359952
Długość [mm] 32
otwór Ø [mm] 8,3
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 25
Ilość otworów 6
średnica zewnętrzna [mm] 100
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
nr EAN 7316572883730
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle