Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chrysler » system tworzenia mieszanki paliwowej Chrysler PACIFICA (RU) » tworzenie mieszanki Chrysler PACIFICA (RU) » przepływomierz powietrza Chrysler PACIFICA (RU)

przepływomierz powietrza do CHRYSLER PACIFICA (RU)

wybierz typ samochodu CHRYSLER PACIFICA (RU):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047024404328
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759523216
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759981375
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 5
nr EAN 4082300273243
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 80
nr EAN 4082300474077
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079389907
dla numeru artykułu 558073
Ilość połączeń 5
nr EAN 5901779827711
Ilość połączeń 5
dla numeru artykułu 558142
nr EAN 5901779827810
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8001063508597
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063816821
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558572704
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558558906
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903364310707
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903364310752
Rodzaj korpusu bez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza
nr EAN 4010326916097
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
Długość [mm] 110
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza
nr EAN 4010326952071
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70
Długość [mm] 95
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza
nr EAN 4010326952996
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar netto [g] 265
nr EAN 5902048057099
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0100
nr EAN 4028977870538
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977881534
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,32
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,07
Tryb pracy elektryczny
Status produktu: Normalny
Rodzaj korpusu z obudową
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Materiał obudowy PBT (polibutylentereftalat)
Ilość biegunów 5
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowaną kratką
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
Strona zabudowy Obudowa filtra powietrza
niewymagany zwrot starej części 
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
Numer artykułu zalecanego dodatku 113 883
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
Ciężar [kg] 0,35
nr EAN 4046001342882
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przepływomierz powietrza

Przepływomierz powietrza


Przepływomierz powietrza, zwany także przepływomierzem masowym powietrza odpowiada za pomiar ilości lub masy powietrza wpadającej do komory spalania silnika w jednostce czasu. Informacja o tej ilości jest niezbędna do obliczenia składu mieszanki paliwowo-powietrznej, tak aby skład ten był jak najbardziej zbliżony do wielkości stechiometrycznej czyli aby jeden kilogram paliwa przypadał na 14,7 kilogramów powietrza. Aby to zapewnić, przepływomierz masowy podaje na komputer pojazdu ilnformacje o ilości przepływającego powietrza, a ten dokonuje niezbędnych korekt w składzie mieszanki przez podawanie odpowiednich ilości paliwa wtryskiwanego do komory spalania silnika.
 

Jakie występują typy przepływomierzy powietrza


przepływomierz masowy powietrzaGeneralnie podział opiera się na konstrukcji przepływomierza i rodzaju dokonywanego pomiaru - ilości bądź masy powietrza. Starsze konstrukcjie przepływomierzy klapkowych, mierzyły ilość
przepływającego powietrza za pomocą uchylnej klapki, która była osadzona na osi potencjometru. Sygnał z potencjometru zmieniał się wraz z wychyleniem klapki i był podawany wraz ze zmierzoną temperaturą powietrza do jednostki sterującej składem mieszanki.

Nowsze konstrukcje opierają się na pomiarze masy przepływającego powietrza. Dokładniej, pomiar jest realizowany na podstawie natężenia przepływu potrzebnego do utrzymania stałej temperatury platynowego drutu, który znajduje się w strumieniu przepływającego powietrza. Utrzymanie stałej temperatury zapewnione jest przez podanie prądu przepływającego przez drucik o dobranym natężeniu. Informacja o wielkości natężenia prądu przepływającego przez drucik przepływomierza masowego, podawana jest do jednostki sterującej silnika. Po przeliczeniu, jednostka centralna decyduje o ilości podawanego paliwa.


Jakie są objawy i przyczyny uszkodzenia przepływomierza masowego

 

Jednym z podstawowych objawów jest utrata mocy silnika, utrudnione przyspieszanie. Silnik wydaje sie być wówczas przełączony w tryb awaryjny pracy. Dodatkowymi objawami uszkodzenia przepływomierza powietrza mogą być niewłaściwy skład spalin oraz zwiększone zużycie paliwa. Niektóre samochody mogą sygnaliziować awarię przepływomierza masowego kontrolką "check engine". Aby uniknąć przyspieszonego zużycia pzrepływomierza masowego powietrza, niezbędna jest regularna wymiana filtra powietrza. Inną przyczyna uszkodzeń przepływomierza powietrza jest strzelanie w kolektorze dolotowym spowodowane nieprawidłową pracą układu LPG lub CNG. Usterki zdarzają się także podczas zbyt szybkiej jazdy po wodzie. Dostanie się do przepływomierza mgły wodnej może spowodować spalenie drucika.