Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » elektryka Ford PUMA (J2K, CF7) » układ rozruchowy Ford PUMA (J2K, CF7) » rozrusznik Ford PUMA (J2K, CF7)

rozrusznik do FORD PUMA (J2K, CF7)

wybierz typ samochodu FORD PUMA (J2K, CF7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
392.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 70,00
Długość 2 [mm] 16,00
Moc znamionowa [kW] 1,80
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 2
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 13
nr EAN 5901259461725
cena brutto:
401.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 70,00
Długość 2 [mm] 15,00
Moc znamionowa [kW] 1,80
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 2
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 12
nr EAN 5901259473728
cena brutto:
958.99 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 70,00
Długość 2 [mm] 15,00
Moc znamionowa [kW] 1,80
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 2
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 12
nr EAN 5901259463378
cena brutto:
401.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 70,00
Długość 2 [mm] 16,00
Moc znamionowa [kW] 1,80
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 2
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 13
nr EAN 5902129018247
cena brutto:
360.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 70,00
Długość 2 [mm] 15,00
Moc znamionowa [kW] 1,80
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 2
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 12
nr EAN 5902129096719
cena brutto:
871.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 2,8
Liczba otworów do mocowania 0
Ilość otworów gwintowanych 2
Ilość zębów 13
Zacisk 50
Zacisk 30
Ø flanszy [mm] 70
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 15,3
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
Wymiar gwintu M10
Rozmiar gwintu 1 M10
Pozycja / stopień links
Kąt mocowania [stopień] 36
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 150
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie] 36
nr EAN 4047025251501
cena brutto:
730.01 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 2,5
Liczba otworów do mocowania 0
Ilość otworów gwintowanych 2
Ilość zębów 13
Zacisk 50
Zacisk 30
Ø flanszy [mm] 70
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 15,3
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
Wymiar gwintu M10
Rozmiar gwintu 1 M10
Długość [mm] 240
Pozycja / stopień links
Kąt mocowania [stopień] 36
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 135
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie] 36
nr EAN 4047025243155
cena brutto:
439.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,7
Liczba otworów do mocowania 0
Ilość otworów gwintowanych 2
Ilość zębów 12
Zacisk 50
Zacisk 30
Ø flanszy [mm] 70
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 15,3
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
Wymiar gwintu M10
Rozmiar gwintu 1 M10
Długość [mm] 202
Pozycja / stopień links
Kąt mocowania [stopień] 30
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 140
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie] 30
nr EAN 4047026090970
cena brutto:
473.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,7
Ø flanszy [mm] 70
Ilość zębów 12
Zacisk M8 B+ M6 Klemme 50
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 2
Ciężar netto [kg] 3,1
nr EAN 5704651432122
cena brutto:
747.00 zł
 Kup
Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,8
Ilość zębów 13
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 15
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ø flanszy [mm] 70
Liczba otworów do mocowania 2
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300770223
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
rozrusznik

Rozrusznik samochodowy


Rozrusznik to element, dzięki któremu odpalenie silnika jest dużo łatwiejsze. Rozrusznik jest podpięty do silnika w sposób, że gdy przekręcimy kluczyk w pozycję odpalania silnika, zębatka obraca koło zamachowe, którego ruch przekazywany jest na wał korbowy i tłoki. Wystarczy, tylko aby w jednym tłoku doszło do zapłonu, aby podtrzymać całą pracę silnika. Starter podczas uruchamiania silnika pobiera energię z akumulatora, który musi być odpowiednio naładowany, żeby możliwe było zakręcenie kołem zamachowym w odpowiedniej prędkości. Gdyby akumulator był słabo naładowany, rozrusznik nie dałby rady z oporami silnika np. z tarciem tłoków o cylindry.

Objawem rozładowanego akumulatora jest gaśnięcie kontrolek podczas próby uruchomienia silnika. Dzięki alternatorowi po odpaleniu silnika zaczyna się ładowanie akumulatora. Po jednym uruchomieniu silnika zabierana jest energia, którą bateria odzyska po 20 minutach jazdy (przy prawidłowo działającym alternatorze). Ważne jest doładowywanie akumulatora za pomocą prostownika, gdy zostawimy samochód na światłach, uszkodzony zostanie układ ładowania, lub gdy zaczną się pojawiać objawy jego rozładowania. 

Rozruszniki starszego typu przy długim kręceniu, nie ulegały uszkodzeniu, aczkolwiek w nowoczesnych pojazdach należy uważać, żeby nie kręcić zbyt długo, ponieważ mogłoby to spowodować usterkę. W przypadku braku możliwości odpalenia samochodu istnieją różne metody uruchomienia go. Najgorszym błędem, którego nie wolno popełniać jest próba odpalenia silnika "na zaciąg", w starszych pojazdach jest to możliwe, aczkolwiek w nowszych samochodach, spowodowałoby to kosztowną usterkę silnika. Rozrusznik to część samochodu, która po uszkodzeniu nadaje się do regeneracji. Przed naprawą rozrusznika należy pamiętać o odłączeniu masy od akumulatora, żeby podczas pracy nie zdarzył się nieszczęśliwy wypadek.
informacje dodatkowe: