Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » system tworzenia mieszanki paliwowej Citroën GRAND C4 SPACETOURER (3A_, 3E_) » tworzenie mieszanki Citroën GRAND C4 SPACETOURER (3A_, 3E_) » sonda Citroën GRAND C4 SPACETOURER (3A_, 3E_)

sonda do CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (3A_, 3E_)

wybierz typ samochodu CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (3A_, 3E_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047026449211
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047026453331
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759976135
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759992456
Status produktu: Normalny
nr EAN 8012510094020
Ciśnienie od [kPa] 12,9
ciśnienie do [kPa] 316,5
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510035849
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510039946
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Sposób montażu wciśnięty
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 2
Średnica 1 [mm] 25,4
Odpowiada części oryginalnej w kolorze zielony
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Długość 1 [mm] 53
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300289923
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
Zakres pomiarowy od [kPa] 0
Zakres pomiarowy do [kPa] 100
Zakres pomiarowy od [V] 0,5
Zakres pomiarowy do [V] 4,5
Ilość połączeń 3
nr EAN 4082300509830
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 4
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 62
nr EAN 4082300615494
Status produktu: Normalny
nr EAN 4044079050760
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977895555
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.