Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » sprzęgło Hyundai SONATA VII (LF) » tarcza sprzęgła Hyundai SONATA VII (LF)

tarcza sprzęgła do HYUNDAI SONATA VII (LF)

wybierz typ samochodu HYUNDAI SONATA VII (LF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 210
średnica zewnętrzna [mm] 212
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Ilość zębów 21
Profil piasty 24.6
nr EAN 5411450623827
średnica zewnętrzna [mm] 212,0
Ilość zębów 21
Ciężar [kg] 1,028
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063331271
Średnica [mm] 210
Ilość zębów 21
Techniczny numer informacyjny TSFA
nr EAN 4005108097828
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Nowa część 
średnica zewnętrzna [mm] 212
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Profil piasty 23,8
Ilość zębów 21
Ciężar [kg] 1,17
nr EAN 3276428034898
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
tarcza sprzęgła

Tarcza sprzęgła samochodowego


Tarcza sprzęgła jest elementem eksploatacyjnym, który naturalnie się zużywa i wymaga regularnej wymiany. Uczestniczy ona w procesie przenoszenia napędu z silnika na skrzynię biegów, a więc jest bardzo istotnym elementem mechanizmu sprzęgła ciernego. Wydaje się, że budowa tarczy jest bardzo prosta, w rzeczywistości jednak ma skomplikowaną konstrukcję, co ma wpływ na jej zużycie. Tarcza sprzęgła samochodowego to cienki dysk z okładziną ścierną umieszczoną po jej obu stronach. Na wałek wejściowy skrzyni biegów założyć ją możemy dzięki otworowi, który znajduje się w środkowej części dysku. Napęd od silnika odbierany jest dzięki okładzinom, które potem przekazują go dalej. 

Tarcza sprzęgła samochodowego nie ma jednolitej budowy, natomiast składa się z dwóch części, które ściśle do siebie przylegają. Połączone są ze sobą za pomocą tłumiących sprężyn. To powoduje, że drgania skrętne są tłumione, a więc auto nie szarpie w momencie, kiedy zmniejszamy obroty. To zwalnia nas z ponadprzeciętnej precyzji, która w przeciwnym razie byłaby konieczna, by móc osiągnąć pożądany komfort jazdy. 
 

Tarcza sprzęgła samochodowe się zużyła. Czy wiesz, dlaczego? 


Tarcza przy niewyrównanych obrotach silnika, skrzyni i kół narażona jest na tarcie. Każda zmiana biegu i ruszanie z miejsca prowadzi do ubytków w okładzinie ciernej. Ekstremalna i gwałtowna jazda może więc bardzo szybko doprowadzić do zużycia się sprzęgła, dotyczy to także sytuacji, kiedy nie opanowaliśmy jeszcze dobrze techniki jazdy. Wyjątkowo niekorzystne jest dla tarcz przegrzanie. Na pewno spotkałeś się z określeniem „spalanie sprzęgła”. Przegrzanie materiału ciernego powoduje, że traci on swoje pierwotne właściwości i w ten sposób dochodzi do ślizgania się sprzęgła. Tarcza sprzęgła do wymiany? Sprawdź naszą ofertę!