Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » sprzęgło Peugeot 205 I (741A/C) » tarcza sprzęgła Peugeot 205 I (741A/C)

tarcza sprzęgła do PEUGEOT 205 I (741A/C)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 205 I (741A/C):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 200,0
Ilość zębów 18
Ciężar [kg] 0,882
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063291704
Średnica [mm] 200
Ilość zębów 18
Techniczny numer informacyjny TSFN
nr EAN 4005108103888
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Parametr 200VTPB
Średnica [mm] 200
Profil piasty 18x21-18N
Ilość zębów 18
nr EAN 4013872091195
cena brutto:
268.00 zł
 Kup
Nowa część 
średnica zewnętrzna [mm] 200
Wersja B D
Profil piasty 20,8 x 18,2
Ilość zębów 18
Ciężar [kg] 1,02
nr EAN 3276428031316
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
tarcza sprzęgła

Tarcza sprzęgła samochodowego


Tarcza sprzęgła jest elementem eksploatacyjnym, który naturalnie się zużywa i wymaga regularnej wymiany. Uczestniczy ona w procesie przenoszenia napędu z silnika na skrzynię biegów, a więc jest bardzo istotnym elementem mechanizmu sprzęgła ciernego. Wydaje się, że budowa tarczy jest bardzo prosta, w rzeczywistości jednak ma skomplikowaną konstrukcję, co ma wpływ na jej zużycie. Tarcza sprzęgła samochodowego to cienki dysk z okładziną ścierną umieszczoną po jej obu stronach. Na wałek wejściowy skrzyni biegów założyć ją możemy dzięki otworowi, który znajduje się w środkowej części dysku. Napęd od silnika odbierany jest dzięki okładzinom, które potem przekazują go dalej. 

Tarcza sprzęgła samochodowego nie ma jednolitej budowy, natomiast składa się z dwóch części, które ściśle do siebie przylegają. Połączone są ze sobą za pomocą tłumiących sprężyn. To powoduje, że drgania skrętne są tłumione, a więc auto nie szarpie w momencie, kiedy zmniejszamy obroty. To zwalnia nas z ponadprzeciętnej precyzji, która w przeciwnym razie byłaby konieczna, by móc osiągnąć pożądany komfort jazdy. 
 

Tarcza sprzęgła samochodowe się zużyła. Czy wiesz, dlaczego? 


Tarcza przy niewyrównanych obrotach silnika, skrzyni i kół narażona jest na tarcie. Każda zmiana biegu i ruszanie z miejsca prowadzi do ubytków w okładzinie ciernej. Ekstremalna i gwałtowna jazda może więc bardzo szybko doprowadzić do zużycia się sprzęgła, dotyczy to także sytuacji, kiedy nie opanowaliśmy jeszcze dobrze techniki jazdy. Wyjątkowo niekorzystne jest dla tarcz przegrzanie. Na pewno spotkałeś się z określeniem „spalanie sprzęgła”. Przegrzanie materiału ciernego powoduje, że traci on swoje pierwotne właściwości i w ten sposób dochodzi do ślizgania się sprzęgła. Tarcza sprzęgła do wymiany? Sprawdź naszą ofertę!