Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_) » uszczelki Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_) » uszczelka miski olejowej Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_)

uszczelka miski olejowej do CITROËN BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_)

wybierz typ samochodu CITROËN BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 16,7
średnica zewnętrzna [mm] 24
Materiał Guma / metal
Grubość [mm] 1,5
Rodzaj połączenia opakowanie konturowe
nr EAN 3358960327826
Średnica wewnętrzna [mm] 16,7
średnica zewnętrzna [mm] 24
Grubość [mm] 1,5
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka metalowo-elastomerowa
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Kształt Wersja A
alternatywny zestaw naprawczy 036.400
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248184622
Status produktu: Normalny
nr EAN 8427769740992
Średnica wewnętrzna [mm] 16,7
średnica zewnętrzna [mm] 24
Materiał Guma / metal
Grubość [mm] 1,5
Rodzaj połączenia opakowanie konturowe
nr EAN 3358960327826
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960263438
Status produktu: Normalny
nr EAN 4041248184097
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna odporny na promienie UV
Rodzaj połączenia Tubka
Pojemność [ml] 70
Materiał Silikon
dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu 036.164 Dirko
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] 315
Kolor szary
nr EAN 4041248845509
Grubość [mm] 1,500
Średnica wewnętrzna [mm] 16,70
średnica zewnętrzna [mm] 24,00
Status produktu: Normalny
nr EAN 4026634391433
Materiał Guma / metal
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 24
Grubość [mm] 1,5
dla numeru OE 016488
nr EAN 3660872416711
Materiał Miedź
średnica zewnętrzna [mm] 22
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Grubość [mm] 2
Kształt Wersja C
Materiał Guma / metal
Materiał uszczelnienia wargowego Guma
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.