Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » system tworzenia mieszanki paliwowej Renault MASTER II Furgon (FD) » tworzenie mieszanki Renault MASTER II Furgon (FD) » wtryskiwacz, końcówka wtrysku Renault MASTER II Furgon (FD)

wtryskiwacz, końcówka wtrysku do RENAULT MASTER II Furgon (FD)

wybierz typ samochodu RENAULT MASTER II Furgon (FD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
559.99 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
System tworzenia mieszanki paliwowej Common Rail (CR)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 3165143134788
cena brutto:
824.00 zł
 Kup
System tworzenia mieszanki paliwowej Common Rail (CR)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 3165143429686
cena brutto:
562.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
System tworzenia mieszanki paliwowej Common Rail (CR)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4047023256768
Indeks: QAP 0445110021
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Końcówka wtrysku
Nazwa: WTRYSKIWACZ CITROEN FIAT PEUGEOT
Opis: OPEL Movano, Vivaro (1.9 Ltr.) DTI, Bj. 2001- , RENAULT: Megane 1,9DCI 1999-2003, Scenic 1,9DCI 1999-2003, Laguna II 1,9 DCI 2000-2007, Trafic 1,9DCI 2001 - 2006, wtryskiwacz regenerowany
Dane dodatkowe: Kaucja netto = 220,00
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200238528
Numer dostawcy: 0445110021
Indeks: QAP 0445110146
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Końcówka wtrysku
Nazwa: WTRYSKIWACZ OPEL RENAULT
Opis: OPEL Movano, Vivaro (1.9 Ltr.) DTI, Bj. 2001- RENAULT Espace IV (1.9 Ltr.) dCi, Bj. 2002-, Laguna (1.9 Ltr.) dCi, 1999-, Master II, Megane (1.9 Ltr.) dCi, Bj. 2001-, Scenic I (1.9 Ltr.) dCi, 99-03, Trafic II (1.9 Ltr.) dCi, Bj. 2001- , wtryskiwacz regenerowany
Dane dodatkowe: Kaucja netto = 220,00
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200238528
Numer dostawcy: 0445110146
cena brutto:
1,101.99 zł
 Kup
WTRYSKIWACZ RENAULT
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200238528
Numer dostawcy: 8200238528
Kod GTU: Brak danych
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wtryskiwacz, końcówka wtrysku

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.