Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lada » sprzęgło Lada » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Lada » wysprzęglik centralny Lada

wysprzęglik centralny do LADA

wybierz model samochodu LADA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Tryb pracy hydrauliczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Strona zabudowy z przodu
System hamulcowy FAG
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 31,0
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 3
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 72
Ciężar [kg] 0,31
nr EAN 8717109063530
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 31,0
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 3
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 72
Ciężar [kg] 0,33
nr EAN 8717109537468
Średnica wewnętrzna [mm] 31
Materiał Aluminium
nr EAN 4006633429542
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,320
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063307016
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,423
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063307344
Średnica tłoka [mm] 31
nr EAN 4047024790971
Średnica tłoka [mm] 34
nr EAN 4047024790964
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,423
dla numeru OE 56 79 333
nr EAN 4027816337386
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,320
nr EAN 4027816349396
Status produktu: Normalny
nr EAN 5908242691817
otwór Ø [mm] 31
Rozstaw śrub mocujących [mm] 72
System hamulcowy FTE
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 10 x 1
nr EAN 8032532028469
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 34
Rozstaw śrub mocujących [mm] 76
Materiał Aluminium
nr EAN 8032532028445
Rozstaw śrub mocujących [mm] 72
otwór Ø [mm] 31
Wymiar gwintu 13
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 8032928081917
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 34
nr EAN 8032928082259
Wymiar gwintu 13
Materiał Tworzywo sztuczne
otwór Ø [mm] 31
nr EAN 8032928109994
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108120182
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558558999
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558558975
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558559002
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558586336
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659724281
WYSPRZĘGLIK CENTRALNY OPEL
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 5679332
Numer dostawcy: 24422061
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872883806
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Średnica [mm] 34
nr EAN 3322937394784
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
Gwintowana złączka M10x1
Ciężar [kg] 0,37
nr EAN 3276428102856
Wyświetlanie od 1 do 26 (z 26 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.