Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » sprzęgło Lancia DELTA I (831_) » zestaw sprzęgła Lancia DELTA I (831_)

zestaw sprzęgła do LANCIA DELTA I (831_)

wybierz typ samochodu LANCIA DELTA I (831_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
Średnica [mm] 190
Ilość zębów 14
nr EAN 5411450701112
średnica zewnętrzna [mm] 200,0
Ilość zębów 14
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Ciężar [kg] 4,312
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063303988
średnica zewnętrzna [mm] 200,0
Ilość zębów 14
wieloczęściowy dwuczęściowy
Ciężar [kg] 3,524
dla numeru OE 16 06 159
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063304060
Średnica [mm] 200
nr EAN 4005108271730
Średnica [mm] 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
nr EAN 4005108350152
cena brutto:
327.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 200
Ilość zębów 14
Pojedyncze części, patrz: lista części 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
nr EAN 4013872152858
Średnica [mm] 200
Ilość zębów 14
Pojedyncze części, patrz: lista części 
alternatywny zestaw naprawczy 3000 836 101
nr EAN 4013872442973
cena brutto:
312.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 201
Siła wyrzutu [N] 4400
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 200
Ilość zębów 14
Profil piasty 18,65 x 15,70
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 4,14
nr EAN 3276428213019
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw sprzęgła

Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło

sprzęgła najtaniej w e-autoparts.pl

Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.

W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.

Jakie są typowe objawy uszkodzenia sprzęgła?

 

Zużywanie się elementów ciernych oraz sprężyn i łożysk sprawia, że sprzęgło stopniowo traci swoją funkcję łączenia i rozłączania silnika ze skrzynią biegów. Objawy zbliżającej się awarii można łatwo przeoczyć, dlatego ważna jest obserwacja i szybka reakcja. Poniżej znajdziesz najczęstsze symptomy wskazujące, że sprzęgło jest zużyte lub uszkodzone:

  • Ślizganie się sprzęgła i brak przyspieszenia – jednym z pierwszych sygnałów jest sytuacja, gdy po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty silnika rosną, ale samochód nie przyspiesza. Efekt ten jest szczególnie widoczny przy ruszaniu pod obciążeniem lub na wysokich biegach. Powodem jest zużyta okładzina tarczy lub zanieczyszczone okładziny (np. olejem).

  • Wysokie branie sprzęgła – jeżeli auto rusza dopiero wtedy, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie puszczony, oznacza to, że mechanizm cierny jest wyeksploatowany i tarcza ślizga się między kołem zamachowym a dociskiem. Właściwe sprzęgło powinno „brać” w połowie skoku pedału.

  • Twardy lub zbyt miękki pedał sprzęgła – zwiększona siła potrzebna do wciśnięcia pedału świadczy o wypracowaniu powierzchni styku sprężyny talerzowej i łożyska oporowego. Zbyt „miękki” pedał może z kolei świadczyć o problemach hydraulicznych, np. nieszczelności wysprzęglika.

  • Nieprzyjemny zapach spalenizny – charakterystyczny swąd przypominający palący się papier lub gumę wskazuje na przegrzewanie i spalanie okładzin ciernych. W skrajnych przypadkach spod maski może wydobywać się dym. Często towarzyszy temu „ślizganie się” sprzęgła.

  • Szumy lub niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów – głośna praca po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła może oznaczać uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli szumy zanikają po wciśnięciu pedału, często świadczy to właśnie o awarii łożyska.

  • Szarpanie i drgania podczas ruszania – uczucie szarpnięcia jest wynikiem zużycia tłumików drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Ostra, dynamiczna jazda i częste ruszanie pod obciążeniem przyspieszają ten proces.

  • Problemy ze zmianą biegów – trudności z wbiciem pierwszego lub wstecznego biegu na postoju albo całkowity brak możliwości włączenia biegu są sygnałami poważnego uszkodzenia tłumików sprężyn w tarczy lub pęknięcia sprężyny talerzowej docisku. W efekcie nie ma możliwości rozłączenia napędu.

  • Drgania lub miękki pedał w automatycznej skrzyni (DCT/DSG) – w automatach zużyty konwerter lub tarcze sprzęgłowe objawiają się utratą mocy, „ciągnięciem” przekładni i falowaniem obrotów.

Wystąpienie wymienionych objawów wymaga pilnej diagnostyki. Kontynuowanie jazdy na zużytym sprzęgle prowadzi nie tylko do całkowitego unieruchomienia pojazdu, ale także do uszkodzenia koła zamachowego, skrzyni biegów i innych elementów układu przeniesienia napędu. Mechanicy zalecają wymianę kompletu (tarcza, docisk i łożysko), ponieważ wymiana pojedynczego elementu często powoduje szybkie pojawienie się kolejnych usterek.

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, unikaj jazdy na półsprzęgle, gwałtownego ruszania, trzymania nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy i częstego holowania; stosuj się do zalecanych przebiegów wymiany (zwykle 100–350 tys. km w zależności od stylu jazdy) i reaguj na pierwsze symptomy.

Do światowych liderów w produkcji sprzęgieł należą z pewnościa firmy Sachs i Luk. Sprzęgła Sachs są niezwykle cenione przez fachowców z branży motoryzacyjnej. Również sprzęgła LUK mają swoich zwolenników. Oprócz tych dwóch marek, można spotkać sprzęgła Valeo, sprzęgła Quinton, sprzęgła Exedy,

sprzęgło Sachs sprzęgło LUK
sprzęgło Kager sprzęglo Valeo
sprzęgło Exide sprzęgło Aisin
sprzęgło Mecarm sprzęgło KM Germany
sprzęgło Maxgear sprzęgło Quinton

informacje dodatkowe: