średnica zewnętrzna [mm] | 240,0 | |
Ilość zębów | 26 | |
wieloczęściowy | dwuczęściowy | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Ze smarem syntetycznym | |
Ciężar [kg] | 5,480 | |
dla numeru OE | 070 141 015 T | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 5057746250096 |
Średnica [mm] | 240 | |
Dopasowanie | z automatycznym nastawianiem | |
nr EAN | 4005108321596 |
Średnica [mm] | 240 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Dopasowanie | z automatycznym nastawianiem | |
nr EAN | 4005108593313 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zamachowym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem śrubowym | |
Dopasowanie | z automatycznym nastawianiem | |
Liczba otworów do mocowania | 8 | |
nr EAN | 4005108976697 |
Średnica [mm] | 240 | |
Profil piasty | 26,26x28,59-26N | |
Ilość zębów | 26 | |
dostępne tylko w zestawie | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska oporowego | |
nr EAN | 4013872561803 |
Średnica [mm] | 240 | |
Ilość zębów | 26 | |
Sposób montażu | niemontowane wcześniej | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dwumasowym kołem zamachowym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami koła zamachowego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
nr EAN | 4013872916931 |
Liczba zębów | 26 |
Średnica [mm] | 240 |
Sposób montażu | niemontowane wcześniej |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dwumasowym kołem zamachowym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami koła zamachowego |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z tarczą sprzęgła |
Nowa część | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
średnica zewnętrzna [mm] | 240 | |
Siła wyrzutu [N] | 7200 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 239 | |
Ilość zębów | 26 | |
Profil piasty | 26,4 x 28,6 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska oporowego | |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem ciśnienia | |
Ciężar [kg] | 5,6 | |
nr EAN | 3276428285566 |
Nowa część | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
średnica zewnętrzna [mm] | 240 | |
Siła wyrzutu [N] | 7200 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 239 | |
Ilość zębów | 26 | |
Profil piasty | 26,4 x 28,6 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego | 3 | |
Ciężar [kg] | 6,58 | |
nr EAN | 3276428344409 |
Nowa część | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zamachowym | |
Wersja silnika | dla silników z kołem zamachowym dwumasowym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem śrubowym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
Siła wyrzutu [N] | 8200 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zestawu śruby zabezpieczającej | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
Ilość zębów | 26 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Ciężar [kg] | 18,84 | |
nr EAN | 3276428373447 |
Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło
Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.
W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.
sprzęgło Sachs | sprzęgło LUK |
sprzęgło Kager | sprzęglo Valeo |
sprzęgło Exide | sprzęgło Aisin |
sprzęgło Mecarm | sprzęgło KM Germany |
sprzęgło Maxgear | sprzęgło Quinton |
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025