Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Wysokość [mm] | 132 | |
Średnica bębna hamulcowego | 240 | |
Ilość otworów | 4 | |
nr EAN | 5012759997512 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BF549 DELPHI
SEAT | 1S0609617 | |
SKODA | 1S0609617 | |
VOLKSWAGEN | 1S0609617 | |
FAW-VW | L1GD609617 | |
SVW | 6X0609617A |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BF549 DELPHI w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.