Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114 |
Wysokość [mm] | 66 |
Średnica bębna hamulcowego | 228,6 |
Ilość otworów | 5 |
nr EAN | 5012759553855 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BF579 DELPHI
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
GE4Y26251B, GE4Y26251C, GE4Y26251D
MAZDA | GE4Y26251B | |
MAZDA | GE4Y26251C | |
MAZDA | GE4Y26251D |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BF579 DELPHI w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.