Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 140 |
Wysokość [mm] | 80 |
Średnica bębna hamulcowego | 328 |
Ilość otworów | 6 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 74 |
nr EAN | 5012759553893 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BF581 DELPHI
FORD USA | 1733773 | |
FORD USA | 1768317 | |
FORD USA | 3865373 | |
FORD USA | XM341126AD | |
FORD USA | XM341126BA | |
FORD USA | XM341126BC |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BF581 DELPHI w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.