Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 240 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 | |
Minimalna grubość [mm] | 18 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 64 | |
Głębokość [mm] | 43 | |
nr EAN | 5012759424391 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG2440 DELPHI
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
1018277, 1019604, 1066271, 1107768, 1320581, 1320582, 1373289, 1473005, 1524589, 1E0533251, 1E0633251, 1E0833251, 4071714, 4084226, 5022654, 5028281, 6191064, 89FX1125CE, 93FX1125AA, 93FX1125S1A, 93FX1125SA, 96FX1125CA, YS6J1125CB, YS6J1125CC, YS6W1125AA, YS6W1125AC, YS6W1125B1B, YS6W1125CA, YS6W1125CB
1E0533251, 1E0633251, 1E0833251, 1E0933251
FORD | 1018277 | |
FORD | 1019604 | |
FORD | 1066271 | |
FORD | 1107768 | |
FORD | 1320581 | |
FORD | 1320582 | |
FORD | 1373289 | |
FORD | 1473005 | |
FORD | 1524589 | |
FORD | 1E0533251 | |
FORD | 1E0633251 | |
FORD | 1E0833251 | |
FORD | 4071714 | |
FORD | 4084226 | |
FORD | 5022654 | |
FORD | 5028281 | |
FORD | 6191064 | |
FORD | 89FX1125CE | |
FORD | 93FX1125AA | |
FORD | 93FX1125S1A | |
FORD | 93FX1125SA | |
FORD | 96FX1125CA | |
FORD | YS6J1125CB | |
FORD | YS6J1125CC | |
FORD | YS6W1125AA | |
FORD | YS6W1125AC | |
FORD | YS6W1125B1B | |
FORD | YS6W1125CA | |
FORD | YS6W1125CB | |
MAZDA | 1E0533251 | |
MAZDA | 1E0633251 | |
MAZDA | 1E0833251 | |
MAZDA | 1E0933251 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG2440 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG2440 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.