Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 280 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Minimalna grubość [mm] | 19 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 65 | |
Głębokość [mm] | 49 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759529706 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3832C DELPHI
AUDI | 1K0 615 301AC | |
AUDI | 1K0 615 301AK | |
AUDI | 1K0 615 301AQ | |
AUDI | 1K0 615 301AS | |
AUDI | 1K0 615 301S | |
AUDI | JZW 615 301A | |
SEAT | 1K0 615 301AC | |
SEAT | 1K0 615 301AK | |
SEAT | 1K0 615 301S | |
SEAT | JZW 615 301A | |
SKODA | 1K0 615 301AC | |
SKODA | 1K0 615 301AK | |
SKODA | 1K0 615 301S | |
SKODA | 1K0615301AS | |
SKODA | JZW 615 301A | |
VOLKSWAGEN | 1K0 615 301AC | |
VOLKSWAGEN | 1K0 615 301AQ | |
VOLKSWAGEN | 1K0 615 301S | |
VOLKSWAGEN | 1K0615301AK | |
VOLKSWAGEN | 1K0615301AS | |
VOLKSWAGEN | 5C0615301 | |
VOLKSWAGEN | 5C0615301C | |
VOLKSWAGEN | JZW 615 301A |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3832C DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3832C DELPHI:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.