Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi 80 B4 sedan (8C2) 2.8 (1991.09-1994.12) 174km » 665069 era
wybrany samochód: 
Audi 80 B4 Sedan (8c2) 2.8 (1991.09-1994.12) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy 665069 ERA

665069 Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy ERA
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

665069

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Ilość połączeń3
nr EAN8053379330256

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy 665069 ERA

numery OEM:
CITROËN      1267 63
CITROËN      1267 E3
CITROËN      96 412 124 80
FIAT      9461212480
FIAT      9641212480
PEUGEOT      1267 63
PEUGEOT      1267 E3
PEUGEOT      96 412 124 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy 665069 ERA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.