Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Seat CORDOBA Vario (6K5) 1.9 TDI (1997.07-2002.12) 110km » FVD1044 fai
wybrany samochód: 
Seat Cordoba Vario (6k5) 1.9 Tdi (1997.07-2002.12) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy FVD1044 FAI

FVD1044 Koło pasowe, wał korbowy FAI
182.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
4/5 (1 ocena)
numer części:

FVD1044

producent:

FAI

Status produktu: Normalny
Opcja wyposażeniaFor 1x 5PK
Ilość żeber4
średnica zewnętrzna [mm]158
Liczba rowków5
nr EAN5027049466173

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy FVD1044 FAI

numery OEM:
OPEL      06 15 045
OPEL      24430551
OPEL      55559328
OPEL      56 14 447
OPEL      6 15 045
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy FVD1044 FAI w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy FVD1044 FAI:

2021-03-19
 4/5
Co można napisać o produkcie po kilku dniach od zamontowania? Objawy zniknęły. Czyli, działa. Co do trwałości, to się okaże.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.