Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » FVD1171 fai

Koło pasowe, wał korbowy FVD1171 FAI

FVD1171 Koło pasowe, wał korbowy FAI
395.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
4/5 (1 ocena)
numer części:

FVD1171

producent:

FAI

Opcja wyposażenia For 1x 7PK Belt
Szerokość [mm] 40,0
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 38,10
średnica zewnętrzna [mm] 158,00
Liczba rowków 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy FVD1171 FAI

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT 1,6DCI
numery OEM:
OPEL      4423032
RENAULT      12 30 327 62R
VAUXHALL      95517851
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy FVD1171 FAI w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy FVD1171 FAI:

2021-03-19
 4/5
Co można napisać o produkcie po kilku dniach od zamontowania? Objawy zniknęły. Czyli, działa. Co do trwałości, to się okaże.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.