
| Wysokość [mm] | 44 |
| Ciężar [kg] | 7,06 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 26 |
| Minimalna grubość [mm] | 24,2 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 281 |
| Ilość otworów | 5 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 59 |
| Moment dokręcenia [Nm] | 100 |
| Powierzchnia | pokryty |
| Jednostka ilości | Sztuka |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub |
| Długość opakowania [cm] | 28,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 28,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 9,3 |
| nr EAN | 4044197845637 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF760C FERODO
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
1618863580, 4246J2, 4246J3, 4249C8, 4249H5, E169008
1309392080, 1317651080, 71738908
4246J2, 4246J3, 4249C8, 4249H5, E169008
1309392080, 1317651080, 71738908
| CITROËN | 4246J2 | |
| CITROËN | 4246J3 | |
| CITROËN | 4249C8 | |
| CITROËN | 4249H5 | |
| CITROËN | E169008 | |
| FIAT | 1309392080 | |
| FIAT | 1317651080 | |
| FIAT | 71738908 | |
| LANCIA | 1309392080 | |
| LANCIA | 1317651080 | |
| LANCIA | 71738908 | |
| PEUGEOT | 1618863580 | |
| PEUGEOT | 4246.J2 | |
| PEUGEOT | 4246.J3 | |
| PEUGEOT | 4246J2 | |
| PEUGEOT | 4246J3 | |
| PEUGEOT | 4249C8 | |
| PEUGEOT | 4249H5 | |
| PEUGEOT | E169008 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF760C FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.