rata już od: miesięcznie
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 30 | |
Ilość zębów | 160 | |
Ilość rolek napinających | 1 | |
Ilość rolek nawrotnych | 3 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem śrubowym | |
nr EAN | 4250093482603 |
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020
Jakie występują rodzaje filtrów powietrza?
27-07-2020
Jak odróżnić oryginalny olej Castrol od podróbek
28-05-2020
Akumulatory EFB
22-11-2019
Czyste powietrze dzięki filtrowi kabinowemu FreciousPlus
12-11-2019
Amortyzatory Monroe® OESpectrum®
30-10-2019
Bicie tarczy hamulcowej - przyczyny i diagnostyka
22-11-2016
Linia sprzęgieł Valeo Classic
28-09-2016