Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu |
Typ amortyzatora | Amortyzator teleskopowy |
Sposób mocowania amortyzatora | górny trzon |
System tłumienia drgań zawieszenia | dwururka |
parzyste numery artykułów | J4310814 |
nr EAN | 4029416419462 |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator J4300814 HERTH+BUSS JAKOPARTS
CITROËN | 16 233 363 80 | |
CITROËN | 16 233 439 80 | |
CITROËN | 16 355 402 80 | |
CITROËN | 16 355 407 80 | |
CITROËN | 5202 AA | |
CITROËN | 5202 ET | |
CITROËN | 5202 EW | |
CITROËN | 5202 GG | |
CITROËN | 5202 GP | |
CITROËN | 5202 GT | |
CITROËN | 5202 P9 | |
CITROËN | 5202 Q1 | |
CITROËN | 5202 QX | |
CITROËN | 5202 R7 | |
CITROËN | 5202 V6 | |
PEUGEOT | 16 233 362 80 | |
PEUGEOT | 16 233 363 80 | |
PEUGEOT | 16 233 368 80 | |
PEUGEOT | 16 355 399 80 | |
PEUGEOT | 16 355 402 80 | |
PEUGEOT | 16 746 980 80 | |
PEUGEOT | 5202 AP | |
PEUGEOT | 5202 FT | |
PEUGEOT | 5202 GJ | |
PEUGEOT | 5202 GL | |
PEUGEOT | 5202 GR | |
PEUGEOT | 5202 KH | |
PEUGEOT | 5202 LS | |
PEUGEOT | 5202 LV | |
PEUGEOT | 5202 LX | |
PEUGEOT | 5202 LZ | |
PEUGEOT | 5202 NF | |
PEUGEOT | 5202 NH | |
PEUGEOT | 5202 NK | |
PEUGEOT | 5202 NN | |
PEUGEOT | 5202 NQ | |
PEUGEOT | 5202 Q0 | |
PEUGEOT | 5202 Q2 | |
PEUGEOT | 5202 QW | |
PEUGEOT | 5202 T0 | |
PEUGEOT | 5202 TZ | |
PEUGEOT | 5202 VY | |
PEUGEOT | 5202 WY | |
PEUGEOT | 5202 YE | |
PEUGEOT | 5202 Z8 | |
PEUGEOT | 5208 F2 |
Zastosowanie Amortyzator J4300814 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.