Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volvo S60 I (384) 2.4 CDI (2003.10-2005.12) 116km » 17-1076 ijs group
wybrany samochód: 
Volvo S60 I (384) 2.4 Cdi (2003.10-2005.12) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 17-1076 IJS GROUP

17-1076 Koło pasowe, wał korbowy IJS GROUP
347.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

17-1076

producent:

IJS GROUP

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]172
Średnica wewnętrzna [mm]35
Ilość żeber1
nr EAN8435398500795

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 17-1076 IJS GROUP

numery OEM:
MITSUBISHI      MD110165
MITSUBISHI      MD160546
HYUNDAI      MD110165
HYUNDAI      MD160546
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 17-1076 IJS GROUP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

IJS