Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi Q5 (8RB) 2.0 TDI quattro (2013.11-2017.05) 190km » 17-1235 ijs group
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) 2.0 Tdi Quattro (2013.11-2017.05) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 17-1235 IJS GROUP

122.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

17-1235

producent:

IJS GROUP

Status produktu: Normalny
Parametr6PK
Ilość żeber5
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez funkcji Start-Stop

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 17-1235 IJS GROUP

numery OEM:
ALFA ROMEO      55210310
ALFA ROMEO      55265660
OPEL      0614359
OPEL      614359
OPEL      93192547
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 17-1235 IJS GROUP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

IJS