Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Ford SCORPIO I (GAE, GGE) 2.0 i (1992.02-1994.09) 115km » FB 4PK920 ina
wybrany samochód: 
Ford Scorpio I (gae, Gge) 2.0 I (1992.02-1994.09) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK920 INA

FB 4PK920 Pasek klinowy wielorowkowy INA
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

4PK918, 4PK919, 4PK920, 4PK921, 4PK922

numer części:

FB 4PK920

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber4
Długość [mm]920
nr EAN4014870117696

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK920 INA

numery OEM:
MAZDA      FS05-18-381B9F
MAZDA      FS0518381B9F
MAZDA      FS59-18-381
MAZDA      FS59-18-381A
MAZDA      FS59-18-381B
MAZDA      FS5918381
MAZDA      FS5918381A
MAZDA      FS5918381B
TOYOTA      90916-02221
TOYOTA      90916-02348
TOYOTA      90916-02499
TOYOTA      9091602221
TOYOTA      9091602348
TOYOTA      9091602499
TOYOTA      99364-00920
TOYOTA      99364-20920
TOYOTA      99364-90920
TOYOTA      9936400920
TOYOTA      9936420920
TOYOTA      9936490920
LEXUS      90916-02221
LEXUS      90916-02348
LEXUS      90916-02499
LEXUS      9091602221
LEXUS      9091602348
LEXUS      9091602499
LEXUS      99364-00920
LEXUS      99364-20920
LEXUS      99364-90920
LEXUS      9936400920
LEXUS      9936420920
LEXUS      9936490920

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK920 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK920 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.