Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Jeep COMPASS (MK49) 2.2 CRD 4x4 (2010.12-???) 163km » GI-565 japanparts
wybrany samochód: 
Jeep Compass (mk49) 2.2 Crd 4x4 (2010.12-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy GI-565 JAPANPARTS

GI-565 Wał napędowy JAPANPARTS
269.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

GI-565

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56
Długość [mm]538
Średnica 2 [mm]85,3
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8033001905847

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy GI-565 JAPANPARTS

PÓŁOŚ NAP JAPANPARTS GI-565
numery OEM:
MITSUBISHI      MB620834
MITSUBISHI      MN107601
MITSUBISHI      MR 276874
MITSUBISHI      MR276870

Zastosowanie Wał napędowy GI-565 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy GI-565 JAPANPARTS:

Bogdan, Jelenia Góra
2020-05-18
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Daniel, Gdańśk
2023-12-26
 5/5
Półoś dotarła oryginalnie zapakowana, bardzo dobrej jakości zgodna z opisami. 1 do 1 wpasowałem do corolli verso 1.8 (2004) i... Działa.

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.