Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 TDCi (2008.02-2011.07) 110km » KB-027 japanparts
wybrany samochód: 
Ford Focus Ii (da_, Hcp, Dp) 2.0 Tdci (2008.02-2011.07) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy KB-027 JAPANPARTS

KB-027 Zestaw osłon, wał napędowy JAPANPARTS
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

KB-027

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Średnica 1 [mm]21,5
Średnica 2 [mm]72
Wysokość [mm]94
nr EAN8033001079401

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy KB-027 JAPANPARTS

OSŁONA PRZEG JAPANPARTS KB-027
numery OEM:
MAZDA      GD36-22-540
MAZDA      GP0622540
NISSAN      MB297340
SUZUKI      44134-60A10
SUZUKI      44134-60A10-000
SUZUKI      4413460A11000
TATA (TELCO)      MB297454
TATA (TELCO)      MB393130

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy KB-027 JAPANPARTS w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.