Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-115 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-115 JAPANPARTS

PU-115 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-115
297.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

PU-115

dostawca:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 161
Średnica wewnętrzna [mm] 27
Wysokość [mm] 46
Wysokość zabudowy 50
Liczba rowków 4
Liczba rowków 6
nr EAN 8052553129365

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-115 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-115 NISSAN ALMERA II, TINO, PRIMERA 1.5, 1.6, 1.8 00-

Koło pasowe, wał korbowy PU-115 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy PU-115 producenta JAPANPARTS

NISSAN

123039F610, 123039F600

numery OEM:
NISSAN      12303-9F610
NISSAN      123039F600
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-115 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.