Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-408 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-408 JAPANPARTS

PU-408 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-408
205.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
numer części:

PU-408

dostawca:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 169
Wysokość [mm] 56
Wysokość zabudowy 63
Średnica wewnętrzna [mm] 29
Ilość żeber 4
Koła pasowe Koło pasowe wielokrotne
nr EAN 8052553129877

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-408 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-408

Koło pasowe, wał korbowy PU-408 ma zastosowanie do modeli samochodów

HONDA

CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy PU-408 producenta JAPANPARTS

HONDA

13810P3F003

numery OEM:
HONDA      13810-P3F-003
zamienniki:
J1094005
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
122-04-408
brak
ASHIKA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-408 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.