Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Fiat PANDA (312_, 319_) 0.9 (312PXP1A) (2013.12-???) 60km » PU-K01 japanparts
wybrany samochód: 
Fiat Panda (312_, 319_) 0.9 (312pxp1a) (2013.12-???) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy PU-K01 JAPANPARTS

PU-K01 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-K01
157.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PU-K01

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]164
Średnica wewnętrzna [mm]39
Wysokość [mm]49
Liczba rowków5
Liczba rowków4
nr EAN8033001470192

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-K01 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-K01 KIA CARNIVAL 2.9TD 99-01, 2.9CRDI 01-
numery OEM:
HYUNDAI      0K55111401
HYUNDAI      0K55111401A
HYUNDAI      0K55211401
HYUNDAI      0K55211401A
HYUNDAI      23124-4X010
HYUNDAI      231244X000
HYUNDAI      231244X011
HYUNDAI      231244X100
KIA      0K55111401
KIA      0K55111401A
KIA      0K55211401
KIA      0K55211401A
KIA      23124-4X100
KIA      231244X000
KIA      231244X010
KIA      231244X011

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-K01 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.