Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën C5 X (ND_, NC_) Hybrid 180 (NDDGYP) (2023-???) 181km » VC-603 japanparts
wybrany samochód: 
Citroën C5 X (nd_, Nc_) Hybrid 180 (nddgyp) (2023-???) 181km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia VC-603 JAPANPARTS

VC-603 Sprzęgło, wentylator chłodzenia JAPANPARTS
japanparts VC-603
144.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

VC-603

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]70
Liczba otworów do mocowania4
Rozstaw śrub mocujących [mm]39
Średnica punktów mocowania [mm]124
Techniczny numer informacyjnyPer ventola 7 pale
Techniczny numer informacyjnyFor 7-blade fan
nr EAN8033001312461

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia VC-603 JAPANPARTS

SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE JAPANPARTS VC-603
numery OEM:
DAIHATSU      16210-87103
DAIHATSU      16210-87103-000
DAIHATSU      16210-87106
zamienniki:
J1526000
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia VC-603 JAPANPARTS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.