Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Seat IBIZA IV (6J5, 6P1) 1.2 TSI (2010.09-2012.03) 105km » VT-FI03 japanparts
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iv (6j5, 6p1) 1.2 Tsi (2010.09-2012.03) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia VT-FI03 JAPANPARTS

VT-FI03 Termostat układu chłodzenia JAPANPARTS
japanparts VT-FI03
Termostat układu chłodzenia VT-FI03
VT-FI03
73.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

VT-FI03

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
nr EAN8052553165578

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia VT-FI03 JAPANPARTS

TERMOSTAT JAPANPARTS VT-FI03
numery OEM:
ALFA ROMEO      0504110432
ALFA ROMEO      504110432
FIAT      0504110432
FIAT      504110432
FIAT      504110436
FIAT      504387382
LANCIA      0504110432
LANCIA      504110432
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia VT-FI03 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia VT-FI03 JAPANPARTS:

Maciej, Chojniczki
2022-02-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.