Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volkswagen CADDY ALLTRACK nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (SAB) 1.0 TSI (2015.11-???) 102km » 10F1012-JPN jpn
wybrany samochód: 
Volkswagen Caddy Alltrack Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (sab) 1.0 Tsi (2015.11-???) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

filtr oleju 10F1012-JPN JPN

10F1012-JPN filtr oleju JPN
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F1012-JPN

producent:

JPN

NISSAN PATROL GR ZD30DDTI DOHC 3.0TDI 16V 00->, TERRANO II ZD30 DOHC 3.0TDI 16V 02->, INTERSTAR ZD3 3.0DCI 02->
wkład filtra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F1012-JPN JPN

numery OEM:
NISSAN      15209-2W200
NISSAN      AY110-NS002
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F1012-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F1012-JPN JPN:

Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.