Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B907, B910) 419 CDI RWD (907.143, 907.145, 907.243, 907.245) (2021-???) 190km » 10F4009-JPN jpn
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b907, B910) 419 Cdi Rwd (907.143, 907.145, 907.243, 907.245) (2021-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

filtr oleju 10F4009-JPN JPN

10F4009-JPN filtr oleju JPN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

10F4009-JPN

producent:

JPN

HONDA CIVIC D14Z5/D14Z5 VTEC 1.4I 16V, D15Y3/D15Y4 VTEC 1.5I 16V, 1.6I 16C, 1.7I 16V 01->, L13A7 1.4I 16V, R18A2 1.8I 16V 05->, TYPE S R18A2 DOHC VTEC 1.8I 16V 07->, TYPE-R K20A4/4 DOHC VTEC 2.0I 16V
Gwint wewnętrzny [mm] : M20 X 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju 10F4009-JPN JPN

numery OEM:
HONDA      15400-PLC-003
HONDA      15400-PLC-004
HONDA      15400-PLM-A01
HONDA      15400-PLM-A02
HONDA      15400-RBA-F01
HONDA      15400-RTA-003
HONDA      15400-RTA-004
HONDA      H1540-PLC-004
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju 10F4009-JPN JPN w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju 10F4009-JPN JPN:

Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.