Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A5 kabriolet (8F7) 2.7 TDI (2009.03-2012.03) 190km » 10H3047-JPN jpn
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) 2.7 Tdi (2009.03-2012.03) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

klocki hamulcowe mazda 10H3047-JPN JPN

10H3047-JPN klocki hamulcowe mazda JPN
57.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

10H3047-JPN

producent:

JPN

  • Indeks: JPN 10H3047-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Zestaw klocków, hamulec tarczowy
  • Nazwa
    • KLOCKI HAMULCOWE MAZDA
  • Opis
    • MAZDA 2 (DE1) 07-> PRZEDNIE
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: DFY13328ZA
    • Numer dostawcy: 10H3047-JPN
  • Parametry:
    • hamulce tarczowe
    • oś przednia
    • Grubość [mm] : 16,5
    • Długość [mm] : 126
    • Wysokość [mm] : 52

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie klocki hamulcowe mazda 10H3047-JPN JPN

numery OEM:
DAIHATSU      04465-B1190
DAIHATSU      04465-B1320-000
MAZDA      DFY1-33-28ZA
SUZUKI      55810-68L00-000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie klocki hamulcowe mazda 10H3047-JPN JPN w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.