Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo FL6 FL 608 (1995-2000) 250km » 20C1020-JPN jpn
wybrany samochód: 
Volvo Fl6 Fl 608 (1995-2000) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT NISSAN 20C1020-JPN JPN

51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

20C1020-JPN

producent:

JPN

NISSAN ALMERA 1.5dCi K9K-702 2003-2006/ NOTE 1.5dCi K9K 2006->/ MICRA 1.5dC 2003-2010
Temperatura otwarcia [°c] : 89
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 11060BN700
Numer dostawcy: 20C1020-JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT NISSAN 20C1020-JPN JPN

numery OEM:
RENAULT      8200039885
RENAULT      8200244023
RENAULT      8200244402
RENAULT      8200374994
RENAULT      8200558783
RENAULT      8200954285
DACIA      8200374994
DACIA      8200954285
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT NISSAN 20C1020-JPN JPN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.