Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OCTAVIA 96- TYŁ, 307 TYŁ 20H9027-JPN JPN
AUTO UNION | 3420001 | |
AUDI | 1H0 698 451 D | |
AUDI | 1J0 698 451 | |
AUDI | 1J0 698 451 B | |
AUDI | 1J0 698 451 D | |
AUDI | 1J0 698 451 E | |
AUDI | 1J0 698 451 F | |
AUDI | 1J0 698 451 G | |
AUDI | 1J0 698 451 H | |
AUDI | 1J0 698 451 J | |
AUDI | 1J0 698 451 K | |
AUDI | 1J0 698 451 L | |
AUDI | 1J0 698 451 M | |
AUDI | 1J0 698 451 N | |
AUDI | 1J0 698 451 P | |
AUDI | 1J0 698 451 R | |
AUDI | 1JD 698 451 | |
AUDI | 1K0 698 451 C | |
AUDI | 1K0 698 451 J | |
AUDI | 3B0 698 451 | |
AUDI | 3B0 698 451 A | |
AUDI | 4B0 698 451 | |
AUDI | 4B0 698 451 A | |
AUDI | 4B0 698 451 B | |
AUDI | 4B0 698 451 E | |
AUDI | 4D0 698 451 D | |
AUDI | 4D0 698 451 E | |
AUDI | 5K0 698 451 B | |
AUDI | 5Q0 698 451 A | |
AUDI | 6X0 698 451 A | |
AUDI | 8D0 615 405 S | |
AUDI | 8D0 615 406 S | |
AUDI | 8E0 698 451 | |
AUDI | 8E0 698 451 A | |
AUDI | 8E0 698 451 D | |
AUDI | 8E0 698 451 E | |
AUDI | 8E0 698 451 K | |
AUDI | JZW 698 451 B | |
CITROËN | 16 085 203 80 | |
CITROËN | 16 086 815 80 | |
CITROËN | 4252 23 | |
CITROËN | 4252 41 | |
CITROËN | 4253 96 | |
CITROËN | 4254 28 | |
CITROËN | 4254 67 | |
CITROËN | 4254 C1 | |
CITROËN | E 172 204 |
Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OCTAVIA 96- TYŁ, 307 TYŁ 20H9027-JPN JPN w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.