Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OCTAVIA 96- TYŁ, 307 TYŁ 20H9027-JPN JPN
AUTO UNION | 3420001 | |
AUDI | 1H0 698 451 D | |
AUDI | 1J0 698 451 | |
AUDI | 1J0 698 451 B | |
AUDI | 1J0 698 451 D | |
AUDI | 1J0 698 451 E | |
AUDI | 1J0 698 451 F | |
AUDI | 1J0 698 451 G | |
AUDI | 1J0 698 451 H | |
AUDI | 1J0 698 451 J | |
AUDI | 1J0 698 451 K | |
AUDI | 1J0 698 451 L | |
AUDI | 1J0 698 451 M | |
AUDI | 1J0 698 451 N | |
AUDI | 1J0 698 451 P | |
AUDI | 1J0 698 451 R | |
AUDI | 1JD 698 451 | |
AUDI | 1K0 698 451 C | |
AUDI | 1K0 698 451 J | |
AUDI | 3B0 698 451 | |
AUDI | 3B0 698 451 A | |
AUDI | 4B0 698 451 | |
AUDI | 4B0 698 451 A | |
AUDI | 4B0 698 451 B | |
AUDI | 4B0 698 451 E | |
AUDI | 4D0 698 451 D | |
AUDI | 4D0 698 451 E | |
AUDI | 5K0 698 451 B | |
AUDI | 5Q0 698 451 A | |
AUDI | 6X0 698 451 A | |
AUDI | 8D0 615 405 S | |
AUDI | 8D0 615 406 S | |
AUDI | 8E0 698 451 | |
AUDI | 8E0 698 451 A | |
AUDI | 8E0 698 451 D | |
AUDI | 8E0 698 451 E | |
AUDI | 8E0 698 451 K | |
AUDI | JZW 698 451 B | |
CITROËN | 16 085 203 80 | |
CITROËN | 16 086 815 80 | |
CITROËN | 4252 23 | |
CITROËN | 4252 41 | |
CITROËN | 4253 96 | |
CITROËN | 4254 28 | |
CITROËN | 4254 67 | |
CITROËN | 4254 C1 | |
CITROËN | E 172 204 |
Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OCTAVIA 96- TYŁ, 307 TYŁ 20H9027-JPN JPN w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.