Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Fiat TEMPRA S.W. (159_) 1.8 i.e. (159.BY) (1994.10-1996.08) 101km » 40H9010-JPN jpn
wybrany samochód: 
Fiat Tempra S.w. (159_) 1.8 I.e. (159.by) (1994.10-1996.08) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TARCZA HAMULC. SKODA OCTAVIA 96- TYŁ 40H9010-JPN JPN

44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

40H9010-JPN

producent:

JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TARCZA HAMULC. SKODA OCTAVIA 96- TYŁ 40H9010-JPN JPN

numery OEM:
AUTO UNION      6QD615601
AUTO UNION      6QD615601B
AUDI      1J0615601
AUDI      1J0615601C
AUDI      1J0615601N
AUDI      1J0615601P
AUDI      1J0615601Q
AUDI      2Q0615601H
VOLKSWAGEN      1J0615601
VOLKSWAGEN      1J0615601C
VOLKSWAGEN      1J0615601N
VOLKSWAGEN      1J0615601P
VOLKSWAGEN      1J0615601Q
VOLKSWAGEN      2Q0615601H
VOLKSWAGEN      JZW698601AD
VOLKSWAGEN      JZW698601AE
VOLKSWAGEN      JZW698601AJ
FAW-VW      L180615601A
FAW-VW      L6QD615601
FAW-VW      L6QD615601A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TARCZA HAMULC. SKODA OCTAVIA 96- TYŁ 40H9010-JPN JPN w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.