Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz Skoda FABIA IV (PJ3) 1.0 TSI (2024-???) 116km » 60C9079-JPN jpn
wybrany samochód: 
Skoda Fabia Iv (pj3) 1.0 Tsi (2024-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CHŁODNICA KLIMATYZACJI 60C9079-JPN JPN

60C9079-JPN CHŁODNICA KLIMATYZACJI JPN
189.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

60C9079-JPN

producent:

JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CHŁODNICA KLIMATYZACJI 60C9079-JPN JPN

numery OEM:
AUDI      5Q0816411AA
AUDI      5Q0816411AB
AUDI      5Q0816411AH
AUDI      5Q0816411AJ
AUDI      5Q0816411AN
AUDI      5Q0816411BF
AUDI      5Q0816411M
AUDI      5Q0816411N
AUDI      5Q0816411S
AUDI      5Q0816411T
AUDI      5QD820411K
VOLKSWAGEN      5Q0816411AA
VOLKSWAGEN      5Q0816411AB
VOLKSWAGEN      5Q0816411AH
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CHŁODNICA KLIMATYZACJI 60C9079-JPN JPN w samochodach:

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.