Średnica bębna hamulcowego | 203,0 |
Dostępne MAPP-Code | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 204,7 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 45,0 |
Średnica mocowania [mm] | 60,0 |
Ilość otworów | 4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100,0 |
otwór Ø [mm] | 14,0 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 61,0 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 249,5 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy, KAMOKA 104048 KAMOKA
FIAT | 51827488 | |
FIAT | 51840909 | |
FIAT | 55701379 | |
FIAT | 55703042 | |
FIAT | 55704049 | |
FIAT | 55704050 | |
OPEL | 13423797 | |
OPEL | 5 68 269 | |
OPEL | 55701379 | |
OPEL | 568004 | |
OPEL | 568269 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy, KAMOKA 104048 KAMOKA w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.