W okresie wakacyjnym obsługa telefoniczna w godzinach 8:00 - 12:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA, 1060473 kamoka

Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060473 KAMOKA

1060473 Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA KAMOKA
kamoka 1060473
Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060473
1060473
kamoka 1060473 Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA
49.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

1060473

producent:

KAMOKA

Dostępne MAPP-Code 
Długość [mm] 984
nr EAN 5901779846354
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060473 KAMOKA

numery OEM:
MITSUBISHI      4670A157
MITSUBISHI      4670A583

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, KAMOKA 1060473 KAMOKA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.