Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7013004 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 3PK648 7013004 KAMOKA

7013004 PASEK WIELOROWKOWY 3PK648 KAMOKA
11.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

7013004

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 648
Szerokość [mm] 10
Ilość żeber 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 3PK648 7013004 KAMOKA

numery OEM:
MAZDA      5L8E-8K543-AA
MAZDA      AJ04-15-908
HYUNDAI      571702D001
FORD USA      1001510
FORD USA      4513849
FORD USA      5L8E8K543AA
FORD USA      618 2328
FORD USA      6182328
FORD USA      6185651
FORD USA      6680459
FORD USA      89FF6C301A2C
FORD USA      89FF6C301A2D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 3PK648 7013004 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.