Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volkswagen CRAFTER Furgon (SY_, SX_) 2.0 TDI FWD (2022-???) 163km » 7014020 kamoka
wybrany samochód: 
Volkswagen Crafter Furgon (sy_, Sx_) 2.0 Tdi Fwd (2022-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK805 7014020 KAMOKA

7014020 PASEK WIELOROWKOWY 4PK805 KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7014020

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 805
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK805 7014020 KAMOKA

numery OEM:
BMW      11 28 7 570 266
BMW      11287570266
BMW      11287631825
MITSUBISHI      4451A023
NISSAN      11720-2F000
NISSAN      11720-2F005
NISSAN      11720-53Y01
NISSAN      11720-53Y20
NISSAN      117202F000
NISSAN      117202F005
NISSAN      1172053Y00
NISSAN      1172053Y01
NISSAN      1172053Y10
NISSAN      1172053Y20
SUZUKI      95141-61M10
SUZUKI      9514161M00
KIA      MB37615907
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK805 7014020 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.