Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Fiat GRANDE PUNTO Van (199_) 1.3 JTD Multijet (199CXD1B) (2006.02-2010.08) 90km » 7014069 kamoka
wybrany samochód: 
Fiat Grande Punto Van (199_) 1.3 Jtd Multijet (199cxd1b) (2006.02-2010.08) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK1125 7014069 KAMOKA

7014069 PASEK WIELOROWKOWY 4PK1125 KAMOKA
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014069

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1125
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK1125 7014069 KAMOKA

numery OEM:
CHRYSLER      04668249AB
CHRYSLER      4668249AB
CHRYSLER      4668249AC
CHRYSLER      K04668249AB
CHRYSLER      K04668249AC
DODGE      04668249AB
DODGE      4668249AB
MITSUBISHI      MD188826
MITSUBISHI      MD199826
MITSUBISHI      MD368858
NISSAN      11720-0N502
NISSAN      117200N500
NISSAN      117200N502
NISSAN      A1720-0N502
NISSAN      A17200N502
RENAULT      7700260887
PLYMOUTH      04668249AB
PLYMOUTH      4668249AB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK1125 7014069 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.